torsdag 14 maj 2009

Alltså, allvarligt!


Sonen är lite av en periodare när det gäller musikutövande. Allt eller inget. Ibland blir han nog trött av allt sjungande i skolan, men andra gånger är det precis det som sporrar. Idag lånade jag en pianobok till honom på biblioteket. Han ville gärna lära sig temat till Björnes magasin tvåhändigt, så det blev till att fixa Jan Utbults Pianobus 3. När vi kom hem efter en lång dag satte han sig genast i sitt rum och fastnade för en annan låt i boken. 80-talskänslan måste han ha haft med sig då han kom till jorden, eller också har han bara blivit hjärntvättad av sina föräldrar. Han lyssnade en gång på cd:n som följde med notboken, letade upp rätt ljud på synthen och blev liksom som en i Van Halen. Det var bara det permanentlockade håret och de snygga kläderna som fattades! I wish you could have seen it. Jag blev alldeles tårögd och tänkte: "Jag har närt en liten hårdrockssynthare vid min barm..."

3 kommentarer:

♥Karin♥ sa...

Hahaha, vad sött! Min blogg på svenska: cacaocrema-svenska.blogspot.com

Anna sa...

Åh, vad roligt. Duktig han är.

ylva sa...

*fniss* så himla underbart!fast du är inte klok... läste just längre ned ang. böcker ;). väldans snäll, men inte klok *lol*.

och jag vet, jag börjar bli bättre och bättre på datorvita dagar :). det känns ganska bra faktiskt.

kram söta du,