fredag 1 maj 2009

Ledig helg?

I morgon firas (inter)nationella scrapdagen. I AMLT:s blogg kommer det inte att gå obemärkt förbi. Välkomna in! Kom bara ihåg att det är amerikansk tid (mountain) som gäller.

Jag älskar de här vårhelgerna. De behövs då vi har fullt upp med barnens alla konserter och avslutningar och allt vad det är. Igår hade vi några kompisar här hemma och vid halvtio kom svärmors kusin och hennes man förbi för att lämna en inbjudan till släktträff. De kom in och vi blev sittande länge och pratade om spännande släktforskning. Idag är det stor städdag och jag tror faktiskt att jag kommer att kunna lägga sista handen på förrådet/gästrummet. 

Maken målade klar trappan och väggarna i trapphuset igår. Jag kan knappt fatta att det är klart! Och ljust och fräscht och snyggt är det också. Nu är det bara mattorna i trappstegen som ska bytas ut. Vi tror att det blir mest ekonomiskt.

Nej, åter till städdagen. Med tanke på vädret vi har är det väl inte så konstigt att det är fler bloggare än jag som inte uppdaterar så mycket. Ha det gott!

Inga kommentarer: