fredag 8 maj 2009

"Shrimp Dip"

Nu börjar hockeysemifinalen mellan Sverige och Kanada. Spännande! Vi har gjort vår supermegasmaskiga räkdipp som vi fick receptet till när vi var nygifta och bodde i Kalifornien. Den bör stå och dra i någon timme i kylen (minst) innan man äter den för att bli riktigt god.

5 dl creme fraiche
1,25 dl majonnäs
1 rikigt finhackad rödlök
3-4 droppar tabasco (vi brukar droppa i ännu mer)
2 burkar salladsräkor (jag vet, det låter inte gott, men det är det)
ev. salt efter smak

Servera till räfflade, lättsaltade potatischips (eller något annat smaskigt om du inte äter kolhydrater)

2 kommentarer:

I ett litet hus sa...

Åhhh nu kurrar det i magen! Måste nog gå och rota fram nått ur kylskåpet!

Ha det gott! Kram

ylva sa...

nu blir jag hungrig... :). jag har absolut varken goda råd eller ens åsikter om vad man iallmänhet bör äta, men jag vill ge dig en kram, säga att du ska fortsätta med det som känns rätt för dig och helt uppriktigt önska trevliga promenader i dina gympaskor för promenader är bra på alla sätt och vis :). layouten nedan är jättefin och jag förstår att du tycker om fotot ;). falubilderna är också härliga!

så det är mannen som står för de långväga drömmarna? fast jag har fått intrycket av att du reser en del i allafall ;). och egentligen, de långväga är bara ett fåtal av mina många :).

sist, men inte minst, en extra och stor kram mot "magsupen". även om jag vet att det är en klen tröst :/.