tisdag 12 maj 2009

Roligt och mindre roligt.



Titta! Idag har jag fått mitt första manus som lektör. Jag ser fram emot att läsa de 250+ sidor som förhoppningsvis kommer att vara spännande och roliga. Boken riktar sig mot tjejer i åldrarna nio till tolv år, så jag kanske får anlita mina döttrar om det är något jag undrar över.

För övrigt har jag varit hos doktor Said på vårdcentralen och fått en röntgenremiss för mina konstiga fotsmärtor. Han tror att jag har fått en stressfraktur eller något som heter något med Mortons och som innebär att man får smärtor då en nerv på det stället jag har ont kläms åt. Jag har tydligen ont mellan tredje och fjärde metatarsalbenen (alltså, jag vet inte ens om det heter så, men det var så det lät då doktorn berättade vad han trodde att det rörde sig om).

Igår var vi på sonens klass soaré. Det är så roligt att se de här duktiga barnen utvecklas! Vi fick se många talangfulla singer-songwritertjejer. En av tjejerna har en sådan pipa att man fick gåshud. 12 år gammal! Var ska det sluta? Sonen och några av hans kompisar bildade en slagverkskvintett utklädda till kockar. Alla spelade på köksredskap! De var jätteduktiga och det var extra roligt att de hade utformat hela numret själva.

Efter soarén följde svärmor med oss hem för att umgås lite till och sova över. Så trevligt! Vi satt uppe länge och pratade. En kopp te och tända stearinljus ger alltid en skön diskussionsstämning. 

3 kommentarer:

Mya sa...

nu har jag lärt mig ett nytt ord. Har inte hört ordet lektör förut. Men nu tror jag att jag vet vad det betyder. :) kram

Anonym sa...

Du ser i alla fall extremt intelligent ut på fotot. Vanity never faileth.

ylva sa...

det låter spännande :). sådan skulle jag också vilja vara. hoppas att det ordnar sig med foten... fick nästan lite ont bara av att tänka på det :/. och nybakat luktar så gott. dessutom blir det varmt på golvet framför ugnen. det är bra för ömma fötter ;).

kram kram,