lördag 2 maj 2009

En dag i Faluns omgivningar.


Finaste små gruvarbetarna...


"Sommarflicka, sommarflicka, var blev du av? Du har väl inte glömt de löften du gav?"


Största möjliga tystnad...


En kula: 20 kr. Två kulor: 30 kr. Tre kulor: 35 kr. Barnen fick varsin tvåkulorsbägare. Om vi hade gett dem två trekulorsbägare att dela på hade vi sparat 20 spänn. Surt. :-)


Någon som leker Mamma. Tydligen är det så här jag ser ut då jag har mina glasögon på mig. Det hade jag ingen aning om.

Falun runt på en dag. Vi besökte Falu gruva och Lilla Hyttnäs (Carl och Karin Larssons hem) och hade en helt fantastisk dag. Guiden i gruvan var suverän! Hon kunde svara ingående och spännande på varje fråga hon fick. Det visade sig att hon visst hade tagit en Masters i gruvarkeologi och gärna ville börja forska i Falu gruva under medeltiden... Guiden hemma hos Carl Larsson var inte fullt lika bra, men han tog sig under turens gång.

Kom ihåg att fira National Scrapbooking Day med oss i AMLT:s blogg! Det finns massor av tips och priser att ta del av.

2 kommentarer:

Mysmasken sa...

Åh jaaa :) Jag har varit ner i gruvan ett par gånger. Det är så fint där... och kolsvart när de släcker! Gillar sägen om bocken, haha.

Anonym sa...

Älskar Lilla Hyttnäs! Glad vår på er!