onsdag 13 maj 2009

Snott från Anja.

A - Favorite Author: Jag kan faktiskt inte skriva bara ett namn här. Minette Walters och Elizabeth George är gamla deckardrottningar. Fast jag väntar med spänning på Ylvas bok! (Se, nu måste du skriva en.) Och Anjas. (Med dina drömmar måste det bli minst en bra bok!)

B - Favorite Book: Love you forever av Robert Munsch

C - Favorite Chore: Laga mat då jag är inne i en matlagningsperiod.
Least favorite chore: Damma. Urtrist!

D - Favorite Drink: Kallt vatten med isbitar en riktigt varm dag. Annars är det nästan vilket Celestial Seasonings-örtte som helst.

E - Essential Start-Your-Day Item: Ja, det skulle väl vara toaletten då. Jag behöver alltid gå på toa då jag vaknar!

F - Favorite Food: Sushi. Kroppkakor. En blodig biff med knaprig stekyta. Halloumi med tomatsallad. Ska jag fortsätta?

G - Gold or Silver: Både och.

H - Height: 174 cm om jag inte har börjat krympa.

I - Instruments you play: Piano och fiol hjälpligt. Blockflöjt, gitarr, elbas, ukulele och några till så pass att jag i alla fall kan visa en nybörjare hur man håller i instrumentet!

J - Job title: Grundskollärare (ma/No och musik)

K - Kids: Tre stycken. Finast i världen, så klart.

L - Living: Huddinge kommun.

M - Favorite Movie: Love Actually om jag ska svara spontant. (Fast jag skäms lite...)

N - Nickname: Monna, Älsklingen, Mamma.

O - Overnight hospital stay: Tre barnafödslar. En åderbråcksoperation.

P - Pets: Katten Milla.

Q - Favorite Quote: Carpe Diem. "Fånga dagen". Njut av det jag har idag istället för att leva för mycket i det som varit eller det som komma skall.

R - Right or left handed: Höger.

S - Siblings: Fyra systrar och två bröder. Jag har också en utbytessyster från Tyskland!

T - Favorite TV show: Desperate housewives.

V - Favorite Vegetable: Senapskål (ruccola). Fast om man ska gå efter vad som alltid finns i vårt kylskåp är det purjolök.

W - Weight: För mycket.

X - X-rays you’ve had: Höger fot just idag!

Y - Favorite time of Year: Jul

Z – Favorite Zoo Animal: Jag tycker inte det är roligt att besöka djurparker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas innerligt boken blir bättre än mina acid dreams! Du får bli lektör! Har precis bestämt mig för att vara med i en novelltävling. Bära eller brista, gulp!

P.S. Både suchi och kroppkakor står med på mina värsta-listor. Men tänk så underbar du kan vara ändå, trots sån eländig matsmak!