söndag 24 maj 2009

Dagens SvD.

Bästa artikeln i dagens Svenska Dagbladet var den om Kristina Axén Olin, en kvinna som jag fascinerats av under många år. Jag grät faktiskt en skvätt då jag läste om hur hennes liv har sett ut de senaste åren och kom att tänka på Joni Mitchells underbara Both sides now. Jag önskar Kristina allt gott. 

Den 7 juni är det dags för val. Vad man väljer är upp till var och en, men jag hoppas att alla utnyttjar sin rätt att välja! Jag är inte intresserad av en kontrollstat som håller koll på varje steg man tar, men å andra sidan tycker jag att det är knepigt med alla musiker, skådisar och vilka det nu är som förlorar stora inkomster för att folk snor deras grejer.

Mina hjärtefrågor är inte att se om A-kassan och "att få ladda ner så mycket man vill", så jag tvivlar på att jag och Felipe kommer att rösta likadant.

Inga kommentarer: