söndag 10 maj 2009

Nu blommar det.


Igår var vi inne i Vasastan nästan hela dagen. Det började med picknick med E:s klass. Gråa moln och små regnstänk, men vi tappra gav inte upp. Det blev både mat och brännboll och prat med trevliga människor. Solen visade sig till slut och när det väl var dags för Vårfesten på Adolf Fredriks skolgård sken solen från en klarblå himmel. Härligt! Vi sjöng En vänlig grönskas... som allsång på E:s konsert. Alla som ville fick sjunga stämmor vilket gav en smått magisk känsla där inne. Barnens klara röster liksom svävade ut i aulan och alla andras röster samlades upp på vägen. Jag blir alltid så rörd av riktigt vacker musik.

Jag och maken kollade på Rachel getting married senare på kvällen. Den var alldeles för sorglig för min smak, speciellt då jag inte hade förväntat mig riktigt den sortens film. 

1 kommentar:

ylva sa...

åh, jag ryser nästan (på ett bra vis alltså) när jag läser om barnvårkonserter och ser så vackra blommor :). min lillasyster gick i muskikklass i alla år och deras konserter var så vackra...

och tack ;). är ute på min söndagsrunda och ville säga att jag uppskattade det du skrev om bilden :)!

kram kram,