fredag 22 maj 2009

Tjejdag.

Mmmm. Jag gillar sovmorgon. Den behöver inte sträcka sig så mycket längre än till kl. 8, men att stiga upp kl. 6 varje vardagsmorgon är rätt träligt. Milla, katten, kom och knackade på min sovrumsdörr vid halv sju-tiden. Hon känner alltid om vi sover för öppet fönster! Om vi inte gör det sitter hon bara snällt och väntar nere i hallen tills någon kommer och släpper ut henne. Konstigt!

Vädret har varit rätt trist, men vi har nog underhållit oss ändå. Vi hoppas att pappa och storebror har haft bättre väder på sin hajk. Det är mysigt om det regnar på husvagnstak, men blöta tält och sovsäckar är inte fullt lika kul.



Fina E som börjar se sådär tandlös ut igen.



Lillasyster ville sy en kjol och en kjol blev det också. Jag sicksackade, men resten fick hon (med lite hjälp) göra själv. Fyra raka sömmar om jag inte räknar fel. Lite klurigt var det att få in de två gummibanden i kanalerna, men hon fixade det också. Tyget kommer från min mammas kompis föräldrars handelsbod, så det har med all sannolikhet många år på nacken.



Så här snyggt blev slutresultatet och ni kan nog se hur nöjd sömmerskan själv är!



Paella är ruskigt gott. Alla tre åt flera portioner och katten slukade tacksamt en och annan räka som råkade "hamna" på golvet. Jaja, helt opedagogiskt, men hon brukar aldrig tigga mat annars.



Ett härligt fotbad med efterföljande fotmassage utförd av mamsen. Det här är ett toppentips till alla föräldrar! Jag tror inte det finns något barn som inte uppskattar fotbad och fotmassage och man kommer varandra mycket nära under tiden.

Nu har vi bara ett önskemål på den här tjejdagen kvar. Vi ska grilla marshmallows om bara det dumma brasan vill ta sig. Jag vet inte vad jag gör för fel! Just nu skyller jag på hög luftfuktighet... Tjingeling!

2 kommentarer:

Helen sa...

Låter som en härlig tjejdag! Mysig idé med fotbad!

PERNILLA sa...

härligt! jag brukar massera julius under sakramentsmötet. funkar som valium.