söndag 27 mars 2011

Om precis ingenting.

Jag började bli lite bortskämd med det varma och sköna vädret. Nu blåser det kallt runt öronen igen och när maken försökte tvätta bilen i går gick det inte eftersom vattnet i slangen frös. Jo, men så kan det gå då man bor i ett köldhål och det är precis vad vi gör!

Jag har precis skickat iväg ett jobbuppdrag som jag hoppas närmar sig sitt slut. Jag älskar uppdraget, men nu hade jag en deadline som jag inte lyckades hålla. Det gillar jag inte... Jag tycker om att hålla tiden och att genomföra saker som jag lovat. Sådan är jag. Andra gillar mer "living on the edge"-konceptet. Att leva på det sättet skulle nog ge mig magsår. Eller möjligtvis andra problem.

Lilla S har samlat på ris på hemväg från skolan den senaste veckan. Riset står nu redo att bli klätt med fjädrar! Tyvärr hyser vi inte särskilt stort hopp om att riset ska utveckla sköna, gröna blad. Det är helt enkelt stendött, om än otroligt vackert.

Höganäs

1 kommentar:

Min plats i solen sa...

Även ett stendött ris kan vara vackert. Och än mer i ett vackert Höganäskrus. :)

Ha en fin kommande vecka och må solen lysa över ert köldhål. ;)

Kram